reklama

Bifloš, ty si ale hlúpy.

Bifľoš, spoločnosť si ťa nebude vážiť, stále bude presvedčená, že by si mal dávať viac. Naopak, ja budem ich hrdinom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bifloš načo sa drieš? Robíš úlohy, po večeroch sa učíš. Chodíš do jazykovej školy. Načo ti to bude? Pozri. Ja do školy idem, keď sa mi chce, vôbec sa neučím. Na čo, keď i tak nebudem pracovať. Na jedlo, alkohol a cigarety dostanem od štátu, ty na to vyrobíš a cez dane mi to zaplatíš. Aj lekára mi zaplatíš. Pri mojom životnom štýle ho budem často potrebovať. Veď preto budeš platiť také vysoké odvody zo svojej mzdy. Ty sa budeš snažiť žiť zdravo a pre prácu nebudeš mať čas vysedávať po čakárňach ambulancií. Nemysli si, že za to, že sa ponáhľaš do práce, aby si vyrobil na moje dávky, alebo za to, že mi platíš zdravotnú starostlivosť dostaneš predo mnou prednosť v čakárni. To by si bol nemorálny odľud, čo si myslí, že si všetko môže kúpiť. Radšej si vezmeš dovolenku, lieky si kúpiš v lekárni a budeš mať dobrý pocit z nevyužitého zdravotného poistenia. Keď budeš chcieť mať bývanie pre rodinu, budeš sa musieť poriadne zadlžiť a skoro celý život z každej výplaty splácať hypotéku. Ja keď budem mať deti, ako sociálny prípad byt dostanem. Keby sa opovážili mi ho nedať, postavím sa na námestie s deťmi, zavolám novinárov a tí urobia takú kampaň v médiách, aký som chudák a ako mi je potrebné pomôcť, že ten byt hneď dostanem. Ver mi, že sa nikto nespýta prečo som v zlej sociálnej situácii a či som si ju nezavinil sám. Tak pôjde život a keď zostarneme a nebudeme sa môcť o seba postarať, skončíme v sociálnom zariadení pre seniorov. Budeme bývať spolu na jednej izbe. Ja nebudem platiť nič a ešte mi dajú vreckové, na ktoré budem mať zákonný nárok, tebe vezmú celú penziu na zaplatenie pobytu a ponechajú ti len to vreckové ako mne, aby naplnili zásadu rovnakosti prístupu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte stále si myslíš že sa ti oplatí od detstva drieť? Možno si myslíš, že to spoločnosť ocení, že ti niekto poďakuje. Mýliš sa. My, ktorí budeme žiť z tvojej práce, to budeme pokladať za samozrejmosť a ešte ťa budeme nenávidieť, lebo sa máš lepšie ako my. A spoločnosť? Tá si ťa nebude vážiť, stále bude presvedčená, že by si mal dávať viac. Naopak, ja budem ich hrdinom. Chudák, čo musí vyžiť z tak mála.

Štefan Kužma

Štefan Kužma

Štefan Kužma

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Štefan Kužma. Som bývalým poslancom a podpredsedom výboru NRSR pre hospodárske záležitosti. Dlhoročne sa venujem ekonomickým, sociálnym témam. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu